donderdag 20 juni 2013

Binnen en buiten

Momenteel is het weer een beetje bizar voor de tijd van het jaar. Eergisteren was het nog bloedheet, maar toen sloeg het weer ineens om. Het is somber buiten en donkere wolken hangen dreigend te dreigen. Het wil zeggen dat ik op Château Norbert zowel binnen als buiten aan het werk ben. Als het regent, ben ik bezig met de muren van de winterkamer. Naar verwachting kan ik morgen al met behangen beginnen. Als het niet regent, ben ik buiten te vinden. De nieuwe trap van de tuin naar het overdekte terras in nu helemaal klaar. Mooi hè? Zodra de muren gevoegd zijn, zal alles meer één geheel worden.


Op het overdekte terras wordt het nu tijd voor een chiminee, een vuurplaats. Ik heb Frédéric (hij heeft een vrachtwagentje) gevraagd om voor mij heel wat zakken cement op te halen en vanavond komt Christian een lading zand brengen. Gelukkig bevindt zich op de kopse kant van het terras een dubbele deur. Dat wordt een mooi stookgat. Aan de buitenzijde moet ik nu natuurstenen muren gaan metselen, waarmee de chiminee weldra een feit zal zijn. Ik heb veel fantasie, dus zie ik het al helemaal voor me:
Het terras heeft een mooi oppervlak van 12 x 6 meter. Er komt een echte ouderwetse "zinq" (bar) in. Rond de vuurplaats komen plavuizen, de rest van de vloer is al vervangen door een kastanje parketvloer. Rond de vuurplaats komen straks luie stoelen en een sofa. Uit een voormalige oostduitse stazi-kazerne heb ik een enorm lange tafel gekocht, waardoor we lekker veel eters kunnen uitnodigen. Jaja, in mijn gedachten is het projekt al helemaal klaar. Zie op onderstaande foto's de deur die ik door een vuurplaats ga vervangen.



1 opmerking:

  1. Die kastanje parketvloer ziet er echt ongelooflijk uit! Hartelijk dank voor het delen van de foto's en de daartoebehorende tekst.

    BeantwoordenVerwijderen