woensdag 26 juni 2013

Whisky met eierstruif

Gisteren hebt u niets van mij vernomen, ik had iets anders te doen. Dat komt zo. Ik dacht lekker zomerweertje, schuifdakje open en boodschapjes doen. Saint-Cypriën waar de supermarkt en de doe het zelf naast elkaar liggen, was mijn doel. Het ligt geen twintig kilometer bij mij vandaan, maar toch doe je er 40 minuten over, dit vanwege de zeer bochtige kleine weggetjes. Nu hadden ze in de supermarkt helaas geen lege dozen en ik geen tassen. Geen nood, dacht, ik leg de bootschappen gewoon in het ruim. Op de terugweg dook er ineens een enorm edelhert op. Die wenste over te steken en kwam van rechts. Ik voluit in de remmen, dat wilt u gegrijpen. Met als gevolg dat ik een tros biobananen in mijn nek kreeg en de eieren zichzelf klutsten. Het ergste was dat er een anderhalveliter fles whisky door de auto vloog. Fles kapot, de vloeistof vermengde zich spoedig met eierstruif. Daar ben ik dus gisteren méér dan voldoende mee beziggeweest. Rijden durf ik voorlopig niet meer want de gendarme ruikt de auto op afstand. Eens te meer begrijp ik niet waarom er iemand tegen de jacht zou zijn. Een kapotte fles is je reinste drankmisbruik. Bovendien, 60% van alle Franse verkeersongevallen betreft overstekend wild. Als je tegen een edelhert, ree of zwijn rijdt, is dat harder dan beton.

Maar goed, gisteren heb ik nog wel degelijk hard gewerkt, zo ook vandaag. Dat resulteert in het wapenfeit dat de winterkamer geschilderd is, bosbruin briljant. Bovendien, een verschrikkelijk priegelwerkje, is de muur naast de trap nu behangen. Die kan ik morgen schilderen. Nu het buiten in de zon bloedheet is, kan ik maar beter in de koelte van de dikke muren werken. Zo, en nu ga ik eens de biefstuk bakken die ik mezelf heb beloofd, verdient of niet.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten