donderdag 27 juni 2013

Zoepheh, zoepheh

Zojuist wilde ik vanuit het café naar huis gaan. Hoor ik achter me: Zoepheh, Zoepheh. Onmiddellijk dacht ik aan nieuwe sirenes voor de dappere gendarmes. Het bleek iets anders, het bleek een Duitser die me een compliment wilde geven. Zelfs als Duitser had hij mijn boek gekocht, alleen om de foto's. Kijk, dat soort lezers heb ik graag. In het café was een heel ander verhaal te horen. Bruno fluisterde me toe dat hij per 15 september met zijn café-restaurant wil stoppen, hij heeft iets anders gevonden in Cahors. Waar is hij in hemelsnaam mee bezig? Als zijn huidige zaak onvoldoende succes heeft, zal dat op een andere plaats niet beter zijn. Ik sprak hem aan op de indringende manier die u van me kent. Gevolg is dat we aanstaande dinsdag samen ergens zullen gaan eten om verder te praten, precies één dag voordat hij naar de notaris moet. Als het aan mij ligt, zal die notaris een "no show" krijgen, ik houd u op de hoogte. In elk geval tracteerde Bruno me genereus.

Vandaag heb ik me de godganse dag bezig gehouden met verven. Sinds gisteren is dat mijn ding niet meer, want het bleek dat ik na een dag verven 200 gram was aangekomen! Binnenkort ga ik dus weer naar buiten, naar de cementmolen die mijn dieetgoeroe is.
Maar zeg nu een zelf, als u naar de foto's kijkt: is het mooi of is het mooi?


Dit is de winterkamer, een centrale ruimte in het huis. Er is de voordeur en de trap naar boven, maar verder zijn er nóg twee deuren. De rechtse gaat naar de oude keuken en badkamer, wat straks de begane grond van het appartement zal zijn. De linkerdeur gaat naar de garderobe, de wasruimte, de verwarmingsruimte en de wijnkelder. Ik moet dus nog stoplichten plaatsen voor alle toekomstige verkeer.
Het gastenappartement is iets waarvoor u zich nú al kunt intekenen. Het zal bestaan uit drie verdiepingen van 45 m² (dus 135 m² totaal) met een eigen ingang aan de straatzijde, een keuken, een zéér luxe badkamer, twee slaapkamers en een ruimte met open haard. Bovendien zal het appartement een eigen tuindeur en terras hebben, met gebruik van het zwembad. Het ontbijt zal worden geserveerd op het overdekte terras. Let wel, wanneer u een armoedzaaier bent, is reflecteren onnodig. Goede vrienden mogen er gratis in, de overige mensheid zal héél wat knaken moeten neertellen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten